AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA NA JESIEŃ

Słoneczne, letnie miesiące powoli odchodzą w zapomnienie a Ciebie przechodzą dreszcze na myśl o pochmurnej, jesiennej aurze? To prawda, że wielu z nas lepiej czuje się wówczas, gdy promienie słoneczne ogrzewają skórę i nie trzeba za długo się zastanawiać co ubrać na trening w plenerze. Gdy temperatura na zewnątrz spada, odpowiedni dobór ubrania może nastręczać trochę trudności ale sprawa nie jest przesądzona. Jeśli dobrze to zaplanujesz i wcześniej się przygotujesz, Twoje treningi poza domem mogą nadal sprawiać Ci sporo radości i nie musisz z nich rezygnować nawet wtedy, gdy temperatura będzie bliska zeru. 

Co więc najlepiej ubrać i jakie aktywności lepiej sprawdzą się  w sezonie jesienno – zimowym? Tak naprawdę tylko od Ciebie zależy, co lubisz najbardziej robić. Jeśli cały rok intensywnie biegałaś, nie musisz rezygnować z regularnych treningów nawet wtedy gdy zaskoczy Cię mróz. Pamiętaj jednak o swoim bezpieczeństwie (na asfalcie może być ślisko) i o ubraniu, w którym nie zmarzniesz kiedy się spocisz, bo szybko możesz się przeziębić.

JAK LUBISZ ĆWICZYĆ?

Jeśli więc nie chcesz trenować w zamkniętych czterech ścianach siłowni lub swojego mieszkania (chyba, że lubisz tak przezimować), śmiało ruszaj w teren. Zarówno w lecie, jak i w zimie możesz biegać, spacerować, chodzić z kijami a nawet jeździć na rowerze. Krótki trekking w górach? Wymaga wprawy i dodatkowego, specjalistycznego ekwipunku ale jest realny nawet wtedy, gdy nie możesz poszczycić się nadzwyczajnymi górskimi doświadczeniami. Wszystko czego potrzebujesz to w zasadzie to, co na siebie założysz. Pamiętaj o ubraniu na tzw. Cebulkę. Warstwowy ubiór pozwoli Ci dopasować komfort cieplny w każdym momencie. 

Nawet jeśli będąc jeszcze w domu ubierzesz się za grubo, możesz szybko zrzucić jedną warstwę podczas aktywności. Nie warto się przegrzewać. Jest to nie tylko niekomfortowe, ale również niekorzystne dla naszego zdrowia. Jako pierwsza warstwa (czyli ta najbliżej ciała) w zimie sprawdzi się dobrej jakości bielizna termoaktywna. Jeśli masz taką możliwość postaw na model wykonany z dodatkiem naturalnych surowców, np.: wełny merino. Nie tylko zapewni Ci odpowiedni komfort cieplny, ale również odprowadzi wilgoć od Twojego ciała na zewnątrz, co zapewni Ci również komfort użytkowania. Drugą warstwą może być polar a trzecią odpowiednio dopasowana do aktywności kurtka. Nie zapomnij o ciepłej czapce, rękawiczkach i skarpetach. Te wełniane sprawdzą się również podczas intensywnego biegania.JAK LUBISZ ĆWICZYĆ?

BEZ WYCHODZENIA Z DOMU

Zimowa aura nie napawa Cię optymizmem i najchętniej w ogóle nie wychodziłabyś z domu wieczorami? Zdecydowanie to rozumiemy! Dlatego też, jeśli dopadnie Cię zimowy kryzys i najchętniej opuściłabyś planowany trening, spróbuj wykonać go w domu. Nie dla każdego będzie to odpowiednie i bezpieczne rozwiązanie, ale jeśli wiesz co robisz i regularnie uczęszczasz na zajęcia, możesz śmiało przeszukać Internet i znaleźć internetowy trening dopasowany do swoich potrzeb. Nawet jeśli nie będzie tak intensywny jak lubisz, warto choć trochę się poruszać. Nie tylko masz szansę poczuć się lepiej ale i nie dopadną Cię wyrzuty sumienia z tytułu zmarnowanego treningu (czasem każdemu się zdarzają). Co więcej, nie musisz wychodzić z domu i narażać się na niesympatyczną aurę, a krótko po treningu możesz wskoczyć pod koc i zdążyć jeszcze obejrzeć ulubiony serial. 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here