BANAN I JEGO PROZDROWOTNE WŁAŚCIWOŚCI

Choć jest egzotycznym owocem importowanym dostępnym w naszych sklepach przez cały rok, dla wielu z nas jest istotnym elementem codziennej diety. Należy do owoców bardzo słodkich, dlatego też z powodzeniem jest wykorzystywany jako naturalne słodziwo do koktajli i wypieków. Doceniany przez osoby aktywne fizycznie jako przekąska dodająca energii zarówno przed, jak i po treningu. Czy chcesz się dowiedzieć, co możesz zyskać spożywając je regularnie?

Bo banany to prawdziwa skarbnica prozdrowotnych składników odżywczych, które przydadzą się każdemu z nas, m.in.: witaminy takie jak: C, A, E, K i B6, czy też wapń, potas i żelazo. Warto jednak pamiętać, że banany są wysokokaloryczne i posiadają stosunkowo wysoki indeks glikemiczny (zwłaszcza, jeśli są bardzo dojrzałe). Dlatego też jeśli jesteś na diecie odchudzającej lub chorujesz na cukrzycę, zdecydowanie ogranicz spożycie tego owocu. W pozostałych przypadkach warto, jak we wszystkim oczywiście, zachować zdrowy umiar. BANAN I JEGO PROZDROWOTNE WŁAŚCIWOŚCI

ZASTOSOWANIE W CODZIENNYM MENU

Jeśli jednak w Twojej diecie nie ma wyraźnych przeciwskazań co do rezygnacji z jedzenia bananów, możesz łatwo urozmaicić swoje potrawy właśnie ich dodatkiem. Banan z kurczakiem lub zupa z dodatkiem bananów brzmi dla Ciebie zbyt nowocześnie? Jeśli nie zdecydujesz się spróbować, pozostań przy deserach czy przekąskach, które wspaniale komponują się ze słodkim smakiem tych owoców. Koktajl z bananem, rukolą, pietruszką i selerem naciowy to niekwestionowana klasyka gatunku którą warto wypróbować w warunkach domowych. Jest nie tylko idealnym posiłkiem regeneracyjnym po wysiłku, ale również dostarczy niezwykle cennych składników odżywczych. W przypadku wypieków, banan sprawdza się praktycznie w każdym wypieku, nawet wtedy, gdy z racji alergii pokarmowych musisz zrezygnować z obecności jajek w cieście lecz potrzebujesz dodatkowego spoiwa konsystencji. Jeśli nie chcesz dosładzać swoich wypieków dodatkową porcją cukru dodanego ale wersja wytrawna nie jest dla Ciebie, banan również sprawdzi się jako element słodzący.

A oprócz deserów? Banan na śniadanie, czemu nie! Pieczony, smażony, w formie chlebka czy w niezmienionym stanie jako dodatek do owsianki czy innych płatków, będzie idealny na zdrowe i energiczne rozpoczęcie dnia. Wielu specjalistów podkreśla, że w przypadku odczuwania zmęczenia w ciągu dnia, wystarczy zaopatrzyć się w banana i spożyć według potrzeby. Owoc nie tylko pomoże nam szybko wrócić do formy, ale i zapewni uczucie sytości przez co nie będą potrzebne dodatkowe, kaloryczne przekąski.ZASTOSOWANIE W CODZIENNYM MENU

PIELĘGNACJA URODY

Domowa maseczka z wykorzystaniem ogólnodostępnych składników? Proszę bardzo, banan bardzo Ci się przyda. Wystarczy, że wymieszasz go ze sprawdzonym na własnej skórze olejem i gotowe! Masz idealny kosmetyk, który odżywi Twoją zmęczoną skórę. W bardziej rozbudowanych wersjach możesz dodać jeszcze miód i sok z cytryny, kefir i sok pomarańczowy czy też awokado i oliwę z oliwek. W zależności od tego co wybierzesz, możesz liczyć nie tylko na rozjaśniające przebarwienia działanie maseczki, ale również łagodzące objawy trądziku czy niwelujące zaskórniki i niedoskonałości. Masz problem z przesuszonymi końcówkami włosów? W tej wersji, do rozgniecionego banana możesz dodać olej rycynowy i kokosowy, oraz odrobinę miodu i nałożyć na suche włosy. Po około godzinie spłucz maseczkę ulubionym, łagodnym szamponem. Maseczka w tym wydaniu nie tylko nawilży przesuszone kosmyki, ale i zabezpieczy Twoje końcówki przed uszkodzeniami mechanicznymi. Odważysz się wypróbować?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here