JOGGING BEZ WZGLĘDU NA POGODĘ – WARTO SIĘ DO NIEGO DOBRZE PRZYGOTOWAĆ

Last Updated on

Jesienna plucha, porywisty wiatr lub przenikliwe, mroźne powietrze skutecznie utrudniają Ci rutynowe treningi  w plenerze? Mówi się, że nie ma złej pogody tylko niewłaściwie dobrane ubrania, jednak rzeczywistość jest trochę bardziej skomplikowana. O ile nałożenie na siebie odpowiedniej ilości warstw chroniących nas przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi to konieczność dla każdego, kto zamierza biegać przez cały rok na zewnątrz, o tyle niewiele więcej możemy zrobić w sytuacji, gdy poziom zanieczyszczenia powietrza nie pozwala na swobodny oddech.

Nie palisz papierosów i stronisz od towarzystwa osób palących nałogowo? Paradoks w tym przypadku polega na tym, że będąc aktywnym biegaczem pokonującym kilometry w centrum miasta lub w miejscowościach, gdzie nadal wrzuca się do pieców zabronione śmieci, jesteś o wiele bardziej narażony na wdychanie toksycznych zanieczyszczeń podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Nie każdy zapalony biegacz zainteresuje się tematem, bowiem nawet wizja zanieczyszczonego powietrza nie zmieni jego planów co do wieczornego spożytkowania czasu wolnego. Za pomocą wyszukiwarki internetowej można już dostrzec pewne zainteresowanie tematem, a na ulicy częściej zauważa się już biegaczy mających na osobistym wyposażeniu maskę antysmogową.

JOGGING BEZ WZGLĘDU NA POGODĘ – WARTO SIĘ DO NIEGO DOBRZE PRZYGOTOWAĆ

KIEDY TEMPERATURA SPADA PONIŻEJ ZERA

O ile przed deszczem czy silnym wiatrem podczas cieplejszej aury możemy się w prosty sposób zabezpieczyć, o tyle tego typu dodatkowe atrakcje gdy temperatura oscyluje w granicach zera z pewnością nie są mile widziane u wielu sportowców. Bieganie w zimie wymusza niejako głębsze zainteresowanie się tematem i zakup dodatkowych warstw profesjonalnej odzieży, która ochroni biegacza przed wychłodzeniem i w efekcie przeziębieniem. O czym należy pamiętać biegając zimą? Przede wszystkim o dobrej jakości warstwie pierwszej, czyli tej najbliżej skóry. Godnymi polecenia z pewnością są ubrania wykonane z wełny merynosa, które nie tylko zapewniają odpowiedni komfort termiczny (nie tylko zimą) ale również zapewniają odpowiednią cyrkulację powietrza.

Jeśli już decydujemy się wełnianą odzież do biegania, warto zastanowić się nad tą z wyższej półki cenowej, bowiem na pewno wkrótce docenimy  jej dodatkowe atuty. Ponad to bielizna tego typu nie gryzie oraz jest miła w dotyku. Co dalej? Niektórym wystarczy już tylko porządna kurtka chroniąca przed wiatrem czy mocnym deszczem, ale czasem przydaje się również odpowiednia bluza z długim rękawem jako dodatkowa warstwa ochronna. Najrozsądniej jest dopasować swój zestaw do długości trasy którą zamierzamy przeciec, bowiem nie w każdych warunkach będziemy potrzebowali jednakowego zabezpieczenia przed wiatrem lub chłodem. Na zimowym wyposażeniu biegacza powinna znaleźć się również czapka i rękawice, oraz grubsze skarpetki. Jasne, że rozgrzejesz się podczas biegu, jednak minusowe temperatury nie oszczędzają nikogo i w stopy może Ci być zwyczajnie zimno.

KIEDY TEMPERATURA SPADA PONIŻEJ ZERA

ODSŁONIĘTE STAWY

Zapewne już nie raz zwróciłaś uwagę na lekki strój biegaczy, kiedy Ty opatulona w ciepły szal, czapkę i płaszcz starałaś się jak najszybciej dojść do ciepłego pomieszczenia zimą. O ile lżejszy strój biegającej osoby nie powinien nikogo dziwić, bowiem temperatura odczuwalna podczas treningu diametralnie różni się od tej podczas zwykłego spaceru, o tyle należy uważać na odsłonięte stawy nawet wtedy, gdy wydaje nam się to odpowiednie. Bieganie z odsłoniętymi łydkami i kolanami nie jest zdrowe i może doprowadzić w przyszłości do negatywnych konsekwencji zdrowotnych.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here